غوغاي رايانه‌هاي همراه در يك نمايشگاه
نوشته شده توسط : حمید

 غوغاي رايانه‌هاي همراه در يك نمايشگاه

 
بزرگ‌ترين نمايشگاه بين‌المللي CES 2012 ، 9 ژانویه در شهر لاس‌وگاس آمريكا آغاز به كار كرد و طی 5 روز جدیدترین دستاوردهای دنیای فناوری را به بازدیدکنندگان ارائه داد. CES جايي است كه بزرگ‌ترين نام‌ها در عرصه فناوري از نقشه‌هايشان براي فردا سخن مي‌گويند. پس با ما همراه شويد تا با هم در اين نمايشگاه گشت و گذاري داشته باشيم و از نزديك به رايانه‌هاي لوحه‌اي و لپ‌تاپ‌هاي عرضه‌شده در آن نگاهي بیندازیم.

تبلت‌ها

 

 

 

 

 

 



با وجود آن که در غياب آيپد (iPad) جديد از شركت Apple ميدان براي توليد‌كنندگان ديگر خالي مانده است، اما هنوز هنرنمايي فوق‌العاده‌اي از رقباي آيپد نديده‌ايم. اين‌طور به نظر مي‌رسد كه فروش كمتر از انتظار تبلت‌هاي اندرويدي، غول‌هاي عظيم صنعت الكترونيك را محتاط كرده باشد. اين هفته تبلت ايسر آيكونيا تب (Acer Iconia Tab A 700) كه به پردازنده 4 هسته‌اي غول‌پيكري مجهز و بر بستر سيستم‌عامل (OS) بستني حصيري يا اندرويد 4 (aka Ice Cream Sandwich) مي‌تازد، حسابي تحسين همه را برانگيخت.

 

 

 

 


 

 

 

توشيبا نيز با ارائه تبلت اكسايت 10(Excite 10) كه تبلت 1/10 اينچي شيكي مجهز به پردازنده 2 هسته‌اي TI و صفحه نمايش 1280 در 800 پيكسلي است، دوباره بازار رايانه‌هاي لوحه‌اي را هيجان‌زده كرد.

اما اين شركت لنووو (Lenovo) بود كه با ارائه 2 تبلت جديد، كانون تمام توجه‌ها شد.

مدل‌هاي ترنسفورمر (Transformer) گونه، آيدياپد (IdeaPad S2) كه بر بستر اندرويد بستني حصيري مي‌تازد وIdeaPad K2 كه از پردازنده quad-core تگرا 3 (Tegra 3) نيرو گرفته، مانند ابر رايانه‌هايي در قالب لوحه‌هاي كوچك هستند.

 

 

 

 

 

 

 

همچنين لنووو با تبلت آيدياپد يوگا (IdeaPad Yoga)، يك لپ‌تاپ/تبلت 1/13 اينچي خود تا مي‌توانست به فخر فروشي پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

شركت ويوسونيك هم با عرضه ويوپد(ViewPad E70) و آيگوپد (Aigopad m803)، خود را وارد اين بازي كرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


در همين حال ايسوس مموي (Asus MeMo) چابك نيز خيال رقابت با كيندل فاير آمازون را در سر مي‌پروراند.

 

 

 

 

 

 

 

انويديا كه چشم به آينده دارد، با به كاربستن پردازنده 4 هسته‌اي تگرا 3 مدلي ابتدايي از تبلت ويندوز 8 خود را كه از حالا موجب نگراني اينتل شده است، پيش از موعد به معرض نمايش گذاشته است. تبلت‌هاي كاملا ضدآب نيز از ديگر پديده‌هاي جالب عرضه‌شده در اين نمايشگاه بود.

شركت ريزر (Razer) نيز تبلت مخصوص بازي پروژه فيونا (Project Fiona) را عرضه کرد كه قصد دارد زمان‌هاي طولاني ما را در منزل سرگرم کند. با وجود اين رايانه لوحه‌اي شما مي‌توانيد بازي‌هاي رايانه‌اي مخصوص PC را روي آن اجرا كنيد. به این ترتیب ديگر چه كسي به پلي‌استيشن ويتا (PlayStation Vita) نياز دارد؟ هر چند ما هم از دسته‌هاي بازي لمسي آن دل خوشی نداريم.

 

 


 

 

 



شركت RIM نیز بجز پرده‌برداري از تبلت Playbook جديد خود، نرم‌افزار تبلت‌هاي هوشمند بلك‌بري را به نگارش 2.0 ارتقا داده، اما هيچ قابليت جديد فوق‌العاده‌اي را به آن اضافه نکرده است.

لپ‌تاپ‌ها

 

 

 

 

 

 


هرگز اين فكر را به ذهنتان خطور ندهيد كه لپ‌تاپ‌ها در حال مرگند! ايسر طی كنفرانسی مطبوعاتي در CES 2012 از عرضه Aspire S5 با صفحه نمايش 3/13 اينچي خبر داده و عنوان کرده است اولترابوك‌هاي ويندوز 8 (Windows 8 Ultrabook) را نيز در نيمه دوم سال ميلادي جاري در دسترس مصرف‌كنندگان قرار خواهد داد.

ديگر بايد نت‌بوك‌ها (netbook)، كروم‌بوك‌ها (chromebook) و لپ‌تاپ‌هاي جايگزين دسكتاپ (desktop replacement) را به فراموشي بسپاريد، چرا كه اولترابوك‌ها با آن طراحي ظريف و باريك مك‌بوك‌ايرگونه‌شان كه الگويی نمونه را برای انتخاب در اختيار مي‌گذارد، ديگر جايي را براي ايستادگي ديگر گجت‌ها (gadget) در برابر خود خالي نمي‌گذارد و مي‌رود بسرعت به تك‌ستاره نمايشگاه CES 2012 بدل شود. لنووو نيز از قافله عقب نمانده و اولترابوك‌هاي آيدياپد سري U خود را در نمايشگاه امسال رو كرده است. این محصول مدل U310 آن كه 13 اينچي است، 7/1 كيلوگرم وزن دارد و ضخامتش تنها 18 ميلي‌متر است.

اينتل بر اين عقيده است كه تبلت‌ها نمي‌توانند جايگزين لپ‌تاپ‌ها شوند و خبر بهتر، این که اولترابوك‌هاي قابل تبديل (convertible Ultrabook) قدرتمند ويندوز 8 كه از پردازنده‌هاي سندي‌بريج/ آيوي‌بريج اينتل نيرو مي‌گيرند، مي‌روند تا بتدريج جاي تبلت‌هاي نازك‌نارنجي را بگيرند.

تلاش HP در عرصه اولترابوك‌ها نتيجه‌‌اي خوشايند به بار آورده كه حاصلش اولترابوك خوش‌سيماي Envy 14 Spectre است كه در بردارنده پنل صفحه نمايشي 14 اينچي 1600در 900 پيكسلي و داراي ضخامت 21 ميلي‌متر بوده و پردازنده Core i5 يا Core i7 و 128 گيگابايت فضاي ذخيره‌داده را در زير سرپوش خود جمع كرده است.

 

 

 

 

 

 

 

سامسونگ نيز با توليد اولترابوك‌هاي سري 5 خود در حال پيوستن به جمع سازندگان اولترابوك‌هاست. اين اولترابوك در 2 نوع 13 و 14 اينچي و موتوري از جنس نسل دوم پردازنده‌هاي اينتل Core i5 و گرافيك رادئون HD در دسترس كاربران قرار خواهد گرفت.

همچنين سامسونگ، نسل دوم لپ‌تاپ‌هاي سري 9 خود را نيز با طراحي آيروديناميك تازه بازسازي‌شده در CES رونمايي كرده است.

بتازگي LG هم با به ميدان‌آوردن 2 مدل باريك‌اندام LG Z330 و LG Z430 به جمع اولترابوك‌سازها پيوسته است. پيكربندي سخت افزاري Z330 13 اينچي بايد شامل پردازنده Core i7 يك فضاي ذخيره‌داده وضعيت جامد (SSD) ساتا 3 و كيسي با لاغري 7/14 ميلي‌متر و پيكربندي Z430 بايد شامل صفحه نمايش بــــزرگ‌تر 14 اينچي و فضاي ذخيره‌داده دوبل SSD/HDD باشد.

 

 

 

 

 

 

 

ديگر رقباي گروه اولترابوك‌ها؛ یعنی HP Folio 13 و Dell XPS 13 چنان دوست‌داشتني هستند كه بي آن كه فرصت كنيد به مشخصات آنها بیندیشيد، دل شما را مي‌ربايند و اما مشخصات آنها عبارتند ازصفحه نمايشي 13 اينچي، ابعاد 316 در 205 ميلي‌متر، پردازنده اينتل Core i5 يا Core i7، حافظه رم 4 گيگابايتي و فضاي ذخيره‌داده 128/256 گيگابايتي از جنس SSD.

اما جايزه عجيب‌ترين لپ‌تاپ CES 2012 مطمئنا تنها به نوت‌بوك شفاف (شيشه‌مانند) اينتل با نام نايكي‌سايكي (Nikisiki) تعلق مي‌گيرد. برخي مشخصات كليدي آن عبارتند از: تاچ‌پد شيشه‌اي هوشمند كه وقتي شما لپ‌تاپ را مي‌بنديد به صورت صفحه نمايش لمسي touch screen دوم دستگاه عمل مي‌كند.




:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 1114
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
خدمات رايانه توحيد---واحد بازرگاني در تاریخ : 1391/3/8/1 - - گفته است :

سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست وهمكار عزيز 

مطالبتون عالیه



نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: